Urs Fuhrer

Partner, Dr. rer. oec.

Studied economics at the University of Bern, research assistant at the Institut für Marketing und Unternehmungsführung (IMB) under Prof. R. Kühn, thesis on the topic of "Die Bedeutung des Realoptionsansatzes für die Bewertung von strategischen Handlungsspiel- räumen"

  • Founded and manages effex
  • Many years of experience as a consultant; research and advisory focus in the fields of: Strategic marketing, Strategic management, behavior-oriented guided selling and factors for success in selling
  • Training for practitioners in the field of marketing and strategic management
  • Various publications

Publications

Books

  • Kühn, R., & Fuhrer, U. (2016). Marketing - Analyse und Strategie. 15. überarbeitete Auflage. Thun: Werd & Weber Verlag AG.
    ORDER
  • Kühn, R., Hirsiger, F., & Fuhrer, U. (2016). Teacher's Manual, Marketing - Analyse und Strategie. Thun: Werd & Weber Verlag AG.
    ORDER
  • Fuhrer, U. (2005). Die Bedeutung des Realoptionsansatzes für die Bewertung von strategischen Handlungsspielräumen. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt Verlag.

 

 

Articles

  • Kühn, R., & Fuhrer, U. (2001). Die Bedeutung von Realen Optionen für Marketingentscheidungen. Journal für Betriebswirtschaft, 51, 125-136.
  • Kühn, R.,  Fuhrer, U., & Jenner, T. (2000). Reale Optionen. Die Unternehmung, 54, 43-56.
  • Jenner, T., & Fuhrer, U. (2000). Realoptionen. Die Betriebswirtschaft DBW, 60, 407 - 409.
  • Ludwig, C., Blatter, H., & Fuhrer, U. (1999). Spitalärzte im Lichte von Beschwerdebriefen. Praxis - Schweizerische Rundschau für Medizin, 88, 755-760.

 

 

Working Papers

  • Fuhrer, U., Kühn, R. (2013). Preisdelegation – Entscheidungsheuristik zur gewinnorientierten Delegation von Preiskompetenz, Working Paper 1, Bern: effex ag.
  • Fuhrer, U. (2002). Shareholder Value, Reale Optionen & Marketingentscheidungen, Arbeitspapier 33, Bern: Institut für Marketing und Unternehmungsführung der Universität Bern.